Nu är det färdigt..

Nix, inte badrummet. Utan nu är det färdigt med fjällresandet och läger på gruvliga berget. Äntligen.

Fjällturen var fantastiskt vacker och en härlig "första- fjällvandringsupplevelse" för mig. Mitt ressällskap visade sig från sin bästa sida och vädret kan jag inte heller klaga på. Natten var kall, jag frös LITE om fötterna - that´s all! Tack och lov- eftersom jag redan frustit och klagat hela veckan innan jag for...bara ifall att det skulle bli kallt, typ.

Hemkommen så var det bara att ladda inför nästa strapats - läger på berget. Innehållet i detta går inte av för hackor, det säger jag bara; Slagsmål innan avgång. Promenad med klasserna uppför och nedför berget. Tältning med sockerhöga barn! Föräldramöte utomhus med frusna föräldrar. Objudna gäster som trillskades i natten. Trötta fröknar och likbleka barn (sockernivån hade sjunkit en aning och tröttheten börjat ge sig till känna!:-). Raskpromenad hemåt med tröööööööttttta barnkroppar, som om de fått välja rullat utför berget. Lunchintag och sedan: Klaaaaarrrrt!

PS På gruvliga berget sov fröknarna (dvs jag mfl) i toppstugan- inomhus- jag frös INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0